Philips

Philips, a właściwie Royal Philips Electronics jest jedną z najbardziej przodujących marek na rynku produktów elektronicznych. Świadczy o tym chociażby fakt, iż w 2003 roku firma zatrudniła ok. 164 000 osób w swych oddziałach rozmieszczonych w 60 krajach. Ponadto, zysk spółki wynosił wówczas ok. 29 miliardów euro. W ramach firmy działają: Philips Healthcare, Lighting oraz Consumer Lifestyle. Celem firmy stała się poprawa jakości życia konsumentów poprzez wprowadzanie nowoczesnych, ekologicznych innowacji. Przewodnie hasło reklamowe spółki, to: Sense and simplicity. Wyraża ono szczególne zwrócenie uwagi na samo poznawanie potrzeb klientów w taki sposób, aby zostały one zaspokojone dzięki wprowadzaniu nowych, a zarazem prostych w użytku technologii.

[czytaj więcej]

Modele marki

Parametry

wymiary 106.0 x 46.0 x 17.0 mm

waga 80.0 g

Zobacz więcej

Parametry

wymiary 106.0 x 46.0 x 18.0 mm

waga 82.0 g

Zobacz więcej

Parametry

wymiary 101.0 x 44.0 x 19.0 mm

waga 85.0 g

Zobacz więcej

Parametry

wymiary 98.0 x 44.0 x 18.0 mm

waga 89.0 g

Zobacz więcej

Parametry

wymiary 98.0 x 44.0 x 18.0 mm

waga 82.0 g

Zobacz więcej

Parametry

wymiary 104.0 x 45.0 x 12.0 mm

waga 59.0 g

Zobacz więcej

Parametry

wymiary 101.0 x 44.0 x 12.0 mm

waga 82.0 g

Zobacz więcej

Parametry

wymiary 106.0 x 49.0 x 9.8 mm

waga 80.0 g

Zobacz więcej

Parametry

wymiary 95.0 x 47.0 x 13.0 mm

waga 0.0 g

Zobacz więcej

Parametry

wymiary 101.0 x 44.0 x 18.0 mm

waga 75.0 g

Zobacz więcej

Parametry

wymiary 100.0 x 45.0 x 18.0 mm

waga 83.0 g

Zobacz więcej

Parametry

wymiary 97.0 x 48.0 x 16.0 mm

waga 98.0 g

Zobacz więcej

O marce

Sama nazwa firmy wywodzi się od nazwiska jej założycieli – Gerarda i Antona Philips, którzy to założyli przedsiębiorstwo w 1891 roku w Eindhoven (Holandia). Pierwszym wypuszczonym na rynek przez braci-założycieli produktem była żarówka. Firma posiadała liczne laboratoria, które prowadziły badania chemiczne oraz fizyczne w kontekście przyszłych wynalazków. W 1918 roku, na rynek została wypuszczona medyczna lampa rentgenowska. Dzięki szybkiemu rozwojowi techniki w latach 40 oraz 50 i wynalezieniu głowicy obrotowej, w 1939 na rynku pojawiła się pierwsza golarka elektryczna - Philishave, a w 1963 roku również kaseta magnetofonowa, która okazała się absolutnym hitem. Za to, niestety, ale porażką okazała się kaseta video V2000, która nie zdołała się przebić ponad kasety VHS oraz Betamax. Okres II wojny światowej przysporzył firmie spore problemy. W maju 1940 roku, na wskutek informacji o niemieckiej agresji na Niderlandy, firma podjęła decyzję o ucieczce do USA. Dzięki temu, firma utrzymała ciągłość swego istnienia przez okres wojny. Dzięki ukryciu znacznej części laboratoriów, firma mogła wznowić oraz sprawnie funkcjonować po zakończeniu wojny. W latach 70, spółka wyprodukowała urządzenia umożliwiające przenoszenie danych (tj. m.in. dysk optyczny, płyta kompaktowa). Przełomowym wydarzeniem dla firmy była stumilionowa produkcja telewizorów w 1984 roku. W latach 80, Philips przejmując firmę GTE Sylvania rozszerzył swą działalność w branży telewizyjnej. Lata 90, to przede wszystkim kolejne osiągnięcia: 300 milionowa produkcja golarek elektrycznych oraz produkcja DVD we współpracy z firmą Sony.

               Jeśli chodzi o działalność firmy w Polsce, zatrudnia ona obecnie ok. 7000 osób w 4 oddziałach produkcyjnych oraz organizacjach ds. marketingu oraz sprzedaży. Firma stanowi jeden z największych eksporterów i inwestorów zagranicznych na polskim rynku. Przez lata wypracowała sobie uznanie ze strony klientów, a także partnerów handlowych. Firma posiada swoje fabryki w Białymstoku, Pile, Kętrzynie, Pabianicach i Bielsko-Białej.

               Wśród największych osiągnięć firmy, można wymienić: lampa rentgenowska (1918r.), kasetę magnetofonową (1963r.), odtwarzacz laserdisc (1972r.), konsola do gier Magnavox Odyssey (1978r.), płyta kompaktowa (1982r.), kaseta video (1992r.), ekspres do kawy Senseo (2001r.).

               Ponadto, w ofercie firmy znajdują się produkty z zakresu: dźwięku i obrazu (telewizory, słuchawki, sprzęt przenośny, monitory, aparaty cyfrowe, domowy i samochodowy sprzęt audio), pielęgnacji ciała (golarki, szczoteczki, sprzęt do stylizacji włosów), pielęgnacji dziecka (akcesoria dla dzieci), gospodarstwa domowego (odkurzacze, ekspresy, czajniki, opiekacze), oświetlenia domowego, a także telefonii komórkowej i sprzętu PC.