Bilet elektroniczny na kolei

Od 15 kwietnia 2012 roku PKP Intercity wprowadziło tzw. bilet internetowy. Co to oznacza dla podróżnych? Otóż podróżny ma możliwość zakupu biletu przez dowolne urządzenie przenośne, które ma dostęp do Internetu. Może nim być laptop, tablet, czy smartfon. Co najważniejsze wybierając tę opcję zakupu, biletu nie trzeba go drukować.
Powyższe rozwiązanie jest na tyle nowością, ponieważ wcześniej klienci PKP Intercity musieli wydrukować bilet zakupiony w sprzedaży internetowej. Oznaczało to konieczność posiadania komputera z drukarką. Od teraz wystarczy pokazać podczas kontroli tzw. kod Aztec, który jest widoczny na ekranie telefonu, tabletu, czy komputera.

Jak zatem obecnie można kupić bilet w systemie internetowym? Przede wszystkim należy zarejestrować się i zalogować w systemie sprzedaży e-IC. Na tę czynność należy zarezerwować czas około 5 minut. W następnej kolejności trzeba wybrać krajowe połączenie, które obsługuje PKP Intercity, czyli EIC/Ex/TLK i zapłacić za nie za pomocą przelewu internetowego lub karty kredytowej. Następnie należy zapisać na urządzeniu bilet elektroniczny w pliku PDF i pokazać bilet na ekranie tego urządzenia podczas kontroli.
Bilet z ekranu jak można go nazwać będzie honorowany tylko pod warunkiem, że jest ważny. Poza tym urządzenie musi posiadać możliwość wyświetlania obrazów mających rozmiar 25x25 mm. Pozwoli to zeskanować kontrolującemu kod Aztec, który znajduje się na bilecie.

Obecnie w ten sposób ze strony WWW.intercity.pl można jedynie kupić bilety na wszystkie połączenia krajowe, ale niebawem dostępna będzie również możliwość zakupu biletów na połączenia międzynarodowe.

Opinie

avatar

  • avatar
    mm75527 5 lat temu

    Gorzej, jak się urządzenie rozładuje i nie będzie można sprawdzić kodu Aztec.

  • avatar
    marczelllo 5 lat temu

    ciekawie się zapowiada, bilet na komórce :D

  • avatar
    mm75527 5 lat temu

    Bardzo mozolnie idą te zmiany na kolei. Ciekawe, a co z zwróceniem biletu niewykorzystanego.

  • avatar
    kad.1990 5 lat temu

    róbmy wszystko aby nasza kolej się rozwijała i jeżeli to stosujmy to rozwiązanie, żeby pani Krysia z okienka nie musiała się z nami użerać

  • avatar
    mm75527 5 lat temu

    Przydałoby się, żeby opłaty za bilet można było ściągać z konta tel.-u.

  • avatar
    mm75527 5 lat temu

    Mniej papierów, a więc więcej lasów.

  • avatar
    biker76 5 lat temu

    Praktyczny i naprawdę ułatwiający życie pomysł.

  • avatar
    mm75527 5 lat temu

    Mały krok do przodu, ale dużo jeszcze formalności. Plus za to, że nie trzeba go drukować.