21 mln kary dla T-Mobile

UOKiK nałożył karę w wysokości 21 mln złotych dla T-Mobile za nierzetelne informacje o warunkach loterii „Czy stałeś się dzisiaj Milionerem?”(loteria zaczęła się w listopadzie 2010 roku jeszcze pod nazwą starej sieci - Era). W loterii zorganizowana na zlecenie PTC odesłanie wiadomości oznaczało uczestnictwo w konkursie i otrzymywanie płatnych SMS-ów do dnia jego zakończenia lub przesłania rezygnacji. Naturalnie większość osób nie zdawało sobie z tego sprawy, że ”piszą” się na takie zasady.
Największe wątpliwości było co do SMS-a zachęcającego do udziału w loterii. ERA: Czas odmienić Twoje życie! Możesz wygrać milion złotych dzisiaj od ERY! Wyślij za darmo TAK na 8007! SMSy na 8007 są darmowe! Reg: 100m.era.pl 4,88zł/dzień.

Loteria rozpoczęła się 25 października 2010 roku i zakończyła się 2 lutego 2011 roku. Główna wygrana w konkursie to możliwość wygrania miliona zł. Warunkiem udziału było korzystanie z usług telekomunikacyjnych PTC lub zakup np. tapety na telefon komórkowy, dzwonka, gry.

W wyjaśnieniach UKOiK podał, że informacje przekazywane abonentom sugerowały, że zgłoszenie uczestnictwa w loterii dotyczy tylko jednego dnia. Jak się okazało – odesłanie wiadomości wiązało się z uczestnictwem w konkursie do dnia jego zakończenia lub przesłania rezygnacji oraz otrzymywaniem płatnego SMS-a każdego dnia uczestnictwa w konkursie. Wątpliwości były jeszcze co do kosztów udziału w loterii. W treści SMS-a zachęcającego do gry pojawiała się informacja o tym, że wysłanie wiadomości jest bezpłatne, a na końcu napis 4,88zł/dzień. Zdaniem Urzędu, w ten sposób przekaz stał się nieczytelny i niezrozumiały i miał na celu wywołanie wrażenia, że abonent nic nie płaci, biorąc udział w loterii.

Prezes UOKiK nałożył karę 21 262 842 zł oraz obowiązek publikacji decyzji na stronie internetowej www.t-mobile.pl przez sześć miesięcy. Spółka zaprzestała stosowania praktyki. Decyzja nie jest ostateczna, przedsiębiorca ma prawo odwołania się do sądu.

Dlatego też prosimy naszych użytkowników o sceptyczne podchodzenie do SMS-ów zachęcających do udziału we wszelkich konkursach SMS-owych. [b]Pamiętajcie, że praktycznie zawsze konkursy SMS-owe organizowane przez telewizję, radia, operatorów wiążą się z jakimiś kosztami i nigdy oni na tym nie tracą! [/b] Prawdą jest, że można wygrać, ale wygrana pochodzi albo z Waszych SMS-ów albo z reklam, które dostajecie na telefon.

Źródło: UOKiK , wł.

Komentarze

Brak komentarzy. Dodaj poniżej swój komentarz do artykułu.

Pole jest obowiązkowe
Pole jest obowiązkowe