600 mln zł wydały telekomy na reklamy, najmniej Play

Ponad 600 mln zł wydały w tym roku na reklamę sieci komórkowe. Najwięcej - prawie 215 mln zł -Polkomtel, który jest jednocześnie liderem pod względem liczby pozyskanych klientów.

Po trzech kwartałach wydatki sieci komórkowych na reklamę wyniosły 606,6 mld zł i były o ponad 80 proc. wyższe niż rok wcześniej - wynika z podsumowania GP prowadzonego na podstawie szacunków Expert Monitor i TNS OBOP. Szacunki prowadzone są na podstawie stawek cennikowych, które nie obejmują upustów i rabatów.

Największą kwotę - 214,5 mln zł - na reklamę swych marek Plus, Sami Swoi, Simplus, MixPlus oraz na reklamę wizerunkową - wydał Pol- komtel. Wydatki tego operatora były o ponad 127 proc. wyższe niż rok wcześniej.

Ubiegłoroczny lider - Polska Telefonia Cyfrowa - w ciągu trzech kwartałów na reklamę wydał 170,1 mln zł (wzrost o 18,3 proc.). Z kolei kontrolowana przez Telekomunikację Polską PTK Centertel kupiła reklamy za niemal 145 mln zł (wzrost o 47,6 proc.).

Tegoroczny debiutant, czyli P4, operator sieci Play na reklamę wydał nieco ponad 77 mln zł, czyli dwa razy mniej niż PTK Centertel i niemal trzy razy mniej niż Polkomtel. Najmłodszy gracz na rynku we wrześniu na reklamę wydał blisko 13,2 mln zł, o 1/3 mniej niż PTK Centertel i niemal o połowę mniej niż Polkomtel.

Prostą zależność między wydatkami na reklamę a liczbą pozyskanych klientów widać jedynie w przypadku Pol-komtelu (w obu przypadkach jest liderem). Jak się wydaje najefektywniej pieniądze na reklamę wydaje Play.

Źródło: Gazeta Prawna

Komentarze

Brak komentarzy. Dodaj poniżej swój komentarz do artykułu.

Pole jest obowiązkowe
Pole jest obowiązkowe
Dziękujemy za komentarz. Wkrótce twój komentarz zostanie zweryfikowany i opublikowany na stronie.
Napotkaliśmy problem na serwerze podczas dodawania komentarza.
Dodając komentarz zobowiązujesz się do przetrzegania regulaminu oraz zasad zdefiniowanych w polityce prywatności i polityce cookies.