Orange boi się ucieczki klientów

Komórkowa sieć Orange szuka różnych rozwiązań, by opóźnić realizację mało korzystnej decyzji Urzędu Komunikacji Elektronicznej, która nakazuje poprawić regulamin świadczenia usług usuwając w nim niekorzystne zapisy. To oznacza, że klienci sieci, w przypadku braku akceptacji zmian, bez ponoszenia kar będą mogli rozwiązać umowę z operatorem i wybrać ofertę u konkurencji.

W grudniu w mediach pojawiła się informacja, że klienci komórkowej sieci Orange wkrótce będą mogli rezygnować z promocyjnych umów bez ponoszenia kar. Warunkiem takiego stanu rzeczy ma być zmiana w regulaminie świadczenia usług przez operatora. Wprowadzenie zmian w regulaminie to efekt decyzji UKE, która nakazuje operatorowi usunięcie mało korzystnych zapisów w umowach oraz regulaminie dotyczących reklamacji.

Dla operatora zmiana w regulaminie to duży kłopot, bo zgodnie z prawem telekomunikacyjnym klient, który nie akceptuje wprowadzonych zmian może rozwiązać umowę z operatorem bez ponoszenia kar umownych. Z pewnością niektórzy użytkownicy sieci wykorzystają ten fakt do wypowiedzenie długotrwałej umowy z operatorem i przejścia do konkurencji. I tego najbardziej obawia się operator, który szuka rożnych rozwiązań.

Jak informuje Gazeta Wyborcza , sieć Orange szuka pomocy. Operator złożył sprawę do sądu, a teraz poprosił reprezentującą go organizację o pomoc. Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji zapowiedziała zwrócenie się do ministra infrastruktury z prośbą o interpretację prawa telekomunikacyjnego w tym zakresie. Głównie chodzi o odpowiedź na pytanie, czy zamiarem ustawodawcy było umożliwienie wypowiedzenia umowy przez abonenta bez żadnych kar umownych, nawet gdy powodem zmiany była decyzja prezesa, która w żadnym stopniu nie pogarsza sytuacji prawnej abonenta.

Z decyzją Urzędu Komunikacji Elektronicznej od kilku miesięcy walczy także komórkowa sieć Era , która wprowadzone zmiany w regulaminie nazywa ”uzupełnieniem”. Operator został ukarany przez UKE srogą karą pieniężną, a sprawa wkrótce powinna znaleźć swój finał w sądzie.

Jednak prawo jest prawem. Najbardziej korzystnego dla klientów przepisu prawa telekomunikacyjnego boją się głównie operatorzy telefonii komórkowej. Może PTK Centertel powinna brać przykład z Telekomunikacji Polskiej, która już kilkakrotnie wprowadzała zmiany umożliwiające bezkarne rozwiązanie umowy (np. w usłudze Neostrada) i nie zanotowała masowych odejść z sieci.

Źródło: Gazeta Wyborcza, www.media2.pl

Komentarze

Brak komentarzy. Dodaj poniżej swój komentarz do artykułu.

Pole jest obowiązkowe
Pole jest obowiązkowe
Dziękujemy za komentarz. Wkrótce twój komentarz zostanie zweryfikowany i opublikowany na stronie.
Napotkaliśmy problem na serwerze podczas dodawania komentarza.
Dodając komentarz zobowiązujesz się do przetrzegania regulaminu oraz zasad zdefiniowanych w polityce prywatności i polityce cookies.