W nawiązaniu do najnowszej kary w kwocie 20 tys. złotych nałożonej przez UKE na Telekomunikację Polską warto zauważyć, że postępowanie zostało wszczęte przez UKE na wniosek byłego pracownika TP, którego dane zostały ujawnione w książce telefonicznej. Ujawnienie tych danych było następstwem błędu innego pracownika zatrudnionego w Telekomunikacji Polskiej. TP zawarła ugodę ze skarżącym. Pomimo jednak zawarcia ugody UKE nałożył karę na TP. Telekomunikacja Polska po zapoznaniu się z uzasadnieniem decyzji UKE, a zwłaszcza z wyjaśnieniem dlaczego pomimo zawarcia ugody TP jest karana, podejmie decyzję w sprawie odwołania się, czytamy w oświadczeniu.
W związku z podobna karą nałożoną wcześniej na PTK Centertel, a teraz na Telekomunikacje Polska, zwrócić należy uwagę, że po pierwsze, UKE wymierza karę pomimo tego, że skutki naruszenia zostały usunięte lub zrekompensowane. Powstaje w związku z tym pytanie o charakter kary, który zgodnie z linią orzeczniczą sądów ma charakter przymuszający do spełnienia obowiązków, a nie represyjny. Po drugie, kary wymierzane są za pomyłki pracowników, a nie za błędy w działalności firm wynikające ze złych procedur czy zaniedbań organizacyjnych.
Jacek Kalinowski - Rzecznik Grupy TP
Źródło: Telix
Oświadczenie TP w sprawie kary UKE 20.000 zł
Komentarze
Brak komentarzy. Dodaj poniżej swój komentarz do artykułu.