Trwa dobra passa Sony Ericsson

Raport finansowy firmy Sony Ericsson za drugi kwartał 2007 roku.

Najważniejsze wydarzenia drugiego kwartału 2007r.:
* Utrzymujący się silny wzrost wielkości produkcji (59% rok do roku)
* Wzrost dochodu przed opodatkowaniem o 55% rok do roku (do 327 mln EUR).
* Sprzedaż telefonów Walkman na poziomie 9 mln pozwala utrzymać wiodącą pozycję na rynku telefonów muzycznych
* Coraz szersza oferta przyczynia się do wzrostu udziału w rynku

Liczba produktów wysłanych w drugim kwartale sięgnęła 24,9 mln, co oznacza wzrost o 59% w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku, przyczyniając się do wzrostu udziału w rynku zarówno rok do roku jak i narastająco. Sprzedaż w drugim kwartale wyniosła 3.112 mln EUR, tj. wzrosła o 37% rok do roku. Dochód przed opodatkowaniem kształtował się na poziomie 327 mln EUR, tj. wzrósł o 55% rok do roku. Dochód netto wyniósł 220 mln EUR. Zgodnie z oczekiwaniami firmy, rozszerzenie oferty telefonów w niskiej i średniej cenie w drugim kwartale przyczyniło się do spadku średniej ceny sprzedaży do 125 EUR.

W drugim kwartale roku firma Sony Ericsson konsekwentnie zwiększała udział na rynkach Ameryki Łacińskiej, Europy Zachodniej, Europy Środkowej i Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki dzięki telefonom zawierającym niewielki i średni zestaw funkcji takim jak modele Walkman typu W300 i W200 czy telefony K310 i Z310. Jednocześnie firma poszerzała ofertę, wprowadzając na rynek znaczne ilości nowych produktów w różnych cenach, m.in. model K850, tj. działający w technologii HSDPA sztandarowy telefon typu Cyber-shot o rozdzielczości 5 megapikseli czy model W960, wyższej klasy telefon Walkman o pojemności 8GB.

Ogłosiwszy w styczniu plany rozpoczęcia budowy lokalnej fabryki telefonów w Indiach z udziałem globalnych partnerów produkcyjnych Flextronics i Foxconn, w drugim kwartale 2007 firma Sony Ericsson zwiększyła swe zaangażowanie na tym ważnym i szybko rozwijającym się rynku ogłaszając zamiar stworzenia jednostki badawczo rozwojowej w Chennai jeszcze w tym roku.

Firma Sony Ericsson przewiduje, że w roku 2007 na światowym rynku telefonów komórkowych znajdzie się ponad 1,1 mld produktów. W drugim kwartale 2007, spółka odnotowała wzrost udziału w rynku o około 3 punkty procentowe (do poziomu ponad 9%) w porównaniu z analogicznym okresem roku 2006.

Źródło: Sony Ericsson, Telix

Komentarze

Brak komentarzy. Dodaj poniżej swój komentarz do artykułu.

Pole jest obowiązkowe
Pole jest obowiązkowe
Dziękujemy za komentarz. Wkrótce twój komentarz zostanie zweryfikowany i opublikowany na stronie.
Napotkaliśmy problem na serwerze podczas dodawania komentarza.
Dodając komentarz zobowiązujesz się do przetrzegania regulaminu oraz zasad zdefiniowanych w polityce prywatności i polityce cookies.