Firmy telekomunikacyjne aktywne reklamowo

Polski rynek reklamowy rośnie jak na drożdżach. W I półroczu zyskał 10 proc. - szacuje dom mediowy Starlink, czytamy w Gazecie Wyborczej.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy firmy wydały na reklamę w Polsce 3,13 mld zł wobec 2,80 mld zł w analogicznym okresie zeszłego roku.

- Wyraźnie odżyły firmy telekomunikacyjne, które w ostatnich latach nie były zbyt aktywne reklamowo, teraz jednak przyspieszyły po marcowym debiucie Playa - mówi Tomasz Chełmecki, szef Starlinka.

Wydatki reklamowe operatorów wzrosły o 21 proc. i sięgnęły 323 mln zł. Pięciu największych operatorów telefonii komórkowej i stacjonarnej wydało na reklamę w pierwszym półroczu tego roku prawie 573 mln zł. Z raportu Expert Monitora najwięcej na reklamę wydaje Polkomtel

1. Polkomtel (Plus, Sami Swoi) ~183,7 mln zł o 59 proc. więcej niż rok temu.
2. Polska Telefonia Cyfrowa (Era, Heyah) ~143,9 mln zł (spadek o 8,22 proc.)
3. PTK Centertel (Orange) ~ 127,1 mln zł (wzrost o 14,54 proc.)
4. P4 (Play) ~ 65,6 mln zł (działa od br.)
5. Telekomunikacja Polska ~ 52,6 mln zł (spadek o 22 proc.)
6. Tele2 Polska ~15,4 mln zł (wzrost o 12,29 proc.)

Najszybszy wzrost wpływów reklamowych zanotował internet na który przypadło ponad 140 mln zł.

Więcej na temat rynku reklam w Polsce mozna przeczytać w dzienniku Gazeta Wyborcza/Gospodarka 09.08.2007 w artykule: Najszybciej bogacą się internet i telewizja / Telix

Komentarze

Brak komentarzy. Dodaj poniżej swój komentarz do artykułu.

Pole jest obowiązkowe
Pole jest obowiązkowe
Dziękujemy za komentarz. Wkrótce twój komentarz zostanie zweryfikowany i opublikowany na stronie.
Napotkaliśmy problem na serwerze podczas dodawania komentarza.
Dodając komentarz zobowiązujesz się do przetrzegania regulaminu oraz zasad zdefiniowanych w polityce prywatności i polityce cookies.