Orange odda klientom niepoprawnie naliczone opłaty

Orange odda klientom niepoprawnie naliczone opłaty (worldgsm.pl)

UOKiK nakazał Orange zwrot kosztów poniesionych przez klientów, naliczonych za kontakt z infolinią tego operatora oraz z nju mobile. Sprawdź, czy możesz domagać się rekompensaty i co w tym celu należy zrobić.

We wrześniu 2022 roku Orange trafił pod lupę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w związku z dwiema opłatami pobieranymi od klientów. Pierwsza z nich dotyczyła połączeń z infoliniami Orange i nju mobile, mimo posiadania oferty z darmowymi połączeniami na numery stacjonarne i komórkowe. Co więcej opłata ta była pobierana nie tylko za czas rozmowy z konsultantem, ale także za czas oczekiwania na połączenie. Orange pobierał za to 29 gr za minutę. Druga kontrolowana przez UOKiK opłata to 49 zł naliczane za diagnozę technika w przypadku zgłaszania reklamacji przez klienta. 

Decyzją UOKiK Orange ma zwrócić nieprawidłowo naliczone opłaty klientom
Decyzją UOKiK Orange ma zwrócić nieprawidłowo naliczone opłaty klientom (fot. UOKiK)

Jak dostać zwrot kosztów za połączenia z infolinią?

Decyzją UOKiK (DOZIK nr 8/2023) Orange jest zobowiązany zwrócić nieprawidłowo naliczone opłaty byłym i obecnym klientom Orange i nju mobile, którzy spełniają następujące warunki:

  • dzwonili na infolinię Orange lub nju mobile w okresie od 12 marca 2022 r. do 12 marca 2023 r.
  • zawarli umowę z tymi operatorami lub zmienili jej warunki po 25 grudnia 2014 r.
  • w czasie kontaktowania się z infolinią mieli pakiet z nielimitowanymi połączeniami na numery komórkowe
  • do tej pory nie złożyli reklamacji w związku z opłatą za połączenia z infolinią lub dostali negatywną odpowiedź

Klienci Orange i nju mobile mogą wybrać, czy chcą otrzymać zwrot kosztów, czy jednorazowy pakiet danych (30 GB dla Orange i 9 GB dla nju mobile). 

Wniosek o wypłatę rekompensaty można złożyć online poprzez specjalny formularz, dostępny do 10 stycznia 2024 r. Klienci, którzy nie wypełnią wniosku także otrzymają zwrot kosztów poprzez odliczenie odpowiedniej kwoty od rachunku za abonament lub doładowanie konta w ofertach na kartę.

Komentarze

Brak komentarzy. Dodaj poniżej swój komentarz do artykułu.

Pole jest obowiązkowe
Pole jest obowiązkowe
Dziękujemy za komentarz. Wkrótce twój komentarz zostanie zweryfikowany i opublikowany na stronie.
Napotkaliśmy problem na serwerze podczas dodawania komentarza.
Dodając komentarz zobowiązujesz się do przetrzegania regulaminu oraz zasad zdefiniowanych w polityce prywatności i polityce cookies.