We wrześniu 2022 roku Orange trafił pod lupę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w związku z dwiema opłatami pobieranymi od klientów. Pierwsza z nich dotyczyła połączeń z infoliniami Orange i nju mobile, mimo posiadania oferty z darmowymi połączeniami na numery stacjonarne i komórkowe. Co więcej opłata ta była pobierana nie tylko za czas rozmowy z konsultantem, ale także za czas oczekiwania na połączenie. Orange pobierał za to 29 gr za minutę. Druga kontrolowana przez UOKiK opłata to 49 zł naliczane za diagnozę technika w przypadku zgłaszania reklamacji przez klienta.
Jak dostać zwrot kosztów za połączenia z infolinią?
Decyzją UOKiK (DOZIK nr 8/2023) Orange jest zobowiązany zwrócić nieprawidłowo naliczone opłaty byłym i obecnym klientom Orange i nju mobile, którzy spełniają następujące warunki:
- dzwonili na infolinię Orange lub nju mobile w okresie od 12 marca 2022 r. do 12 marca 2023 r.
- zawarli umowę z tymi operatorami lub zmienili jej warunki po 25 grudnia 2014 r.
- w czasie kontaktowania się z infolinią mieli pakiet z nielimitowanymi połączeniami na numery komórkowe
- do tej pory nie złożyli reklamacji w związku z opłatą za połączenia z infolinią lub dostali negatywną odpowiedź
Klienci Orange i nju mobile mogą wybrać, czy chcą otrzymać zwrot kosztów, czy jednorazowy pakiet danych (30 GB dla Orange i 9 GB dla nju mobile).
Wniosek o wypłatę rekompensaty można złożyć online poprzez specjalny formularz, dostępny do 10 stycznia 2024 r. Klienci, którzy nie wypełnią wniosku także otrzymają zwrot kosztów poprzez odliczenie odpowiedniej kwoty od rachunku za abonament lub doładowanie konta w ofertach na kartę.
Komentarze
Brak komentarzy. Dodaj poniżej swój komentarz do artykułu.