Młodzież oczekuje od operatów komórkowych specjalnej oferty

Alcatel-Lucent zaprezentował najnowsze rezultaty programu badawczego Worldwide Lab działającego przy Alcatelu-Lucencie, którego celem jest poznanie preferencji młodzieży z całego świata dotyczących telefonii komórkowej. Ostatnie przeprowadzone badanie, skoncentrowane na poznaniu sposobu, w jaki młodzież korzysta z usług muzycznych w swoich telefonach i czy jest gotowa do nabywania treści przeznaczonych dla urządzeń mobilnych, ujawniło jednocześnie potrzebę uproszczenia i ujednolicenia procesu ich kupowania.

Młodzież wychowała się w erze Internetu, gdzie marka, np. nazwa ulubionego zespołu muzycznego i treści, są silnie ze sobą związane. Chciałaby, aby przekaz marketingowy oraz sposób kupowania dostępny w telefonach komórkowych, był zbliżony do tego, w jaki sposób robi ona zakupy w centrach handlowych i on-line.

Zdaniem członków Worldwide Lab, oczekiwania te są zdumiewająco różne od funkcji dostępnych w ich telefonach komórkowych:
- Robienie zakupów przez telefon komórkowy jest obecnie trudne dla młodzieży, zwłaszcza w porównaniu do oferty centrów handlowych czy nabywania towarów z wykorzystaniem komputera i Internetu.
- Młode osoby chcą, aby mobilne zakupy były intuicyjne, łatwe i przyjemne - zbliżone do korzystania z telewizji i komputera, a dostępne treści powinny być kompatybilne ze wszystkimi typami urządzeń mobilnych.
- Młodzież oczekuje, że powinna być adresatem przekazu marketingowego, w tym spersonalizowanych reklam i kampanii wizerunkowych, które oferują jej możliwość zdobycia odpowiednich treści na ich telefony.
- Abonenci są zdziwieni, że poszczególne marki nie są związane w ścisły sposób z różnymi rodzajami treści i, że nie dostają reklamy na swoje telefony, ponieważ przyzwyczaili się do jej obecności w Internecie, centrach handlowych czy w telewizji.
- Członkowie Worlwide Lab wyrażają chęć otrzymywania specjalnie do niej kierowanej oferty.

Działania Worldwide Lab skupiają się na badaniu zachowań użytkowników, a zebrane wyniki mogą pomóc dostawcom usług w podniesieniu poziomu satysfakcji klientów i identyfikacji nowych dochodowych usług, które mogą być wprowadzone na rynek.

Prowadzone przez Worldwide Lab ankiety i badania, dostarczają Alcatelowi-Lucentowi wielu cennych wniosków, które są uwzględniane w opracowywaniu nowych produktów i ich funkcjonalności. Opublikowanie nowych wyników zbiegło się w czasie z wprowadzeniem na rynek nowego rozwiązania Alcatel-Lucent 5965 Mobile Content ”“ platformy zarządzającej procesem prezentowania i zakupu treści na urządzenia mobilne. Może ona zostać dopasowana do wymagań klienta, a operatorzy mają możliwość zaoferowania klientom zakupów mobilnych odpowiadających ich oczekiwaniom. To rozwiązanie posiada szereg rozbudowanych funkcji, które umożliwiają dostarczanie treści do użytkowników i prowadzenie działań reklamowych w oparciu o indywidualny profil zainteresowań oraz zachowań użytkownika, w tym:
- Zbieranie informacji o abonentach i jednocześnie prowadzenie zintegrowanych działań marketingowych, które umożliwiają operatorom oferowanie związanych z nimi treści.
- Wprowadzanie funkcjonalności zbliżonych do centrów handlowych, w celu ujednolicenia realizacji zakupów, w odniesieniu zarówno do oferty własnego portalu jak i portali innych usługodawców, oraz
- zbieranie informacji o użytkownikach i monitorowanie zachowania użytkowników korzystających z portalu operatora i innych (off portal), w celu dotarcia z odpowiednimi działaniami reklamowymi do nastolatków, którzy są nimi zainteresowani.

Worldwide Lab przy Alcatelu-Lucencie jest programem badawczym, nastawionym na analizę doświadczeń i preferencji młodzieży, która stanowi jeden z najatrakcyjniejszych segmentów rynku. Worldwide Lab skupia użytkowników z całego świata, reprezentujących młodzież z różnych przedziałów wiekowych od nastolatków po młodych dorosłych. Grupa ta obejmuje abonentów ponad 20 operatorów z całego świata i użytkowników urządzeń wielu producentów. Członkowie Worldwide Lab otrzymują regularnie konkretne zadania do realizacji, których wyniki pomagają Alcatelowi-Lucentowi opracowywać produkty odpowiadające potrzebom użytkowników, a klientom firmy opracowywać atrakcyjne i dochodowe usługi.

Źródło: Alcatel-Lucent, Telix

Komentarze

Brak komentarzy. Dodaj poniżej swój komentarz do artykułu.

Pole jest obowiązkowe
Pole jest obowiązkowe
Dziękujemy za komentarz. Wkrótce twój komentarz zostanie zweryfikowany i opublikowany na stronie.
Napotkaliśmy problem na serwerze podczas dodawania komentarza.
Dodając komentarz zobowiązujesz się do przetrzegania regulaminu oraz zasad zdefiniowanych w polityce prywatności i polityce cookies.