Multimedia chcą odebrać klientów TP i być MVNO

Andrzej Rogowski, szef Multimedia Polska, dostawcy usługi Triple Play, łączącej w jednym pakiecie telewizję, internet i telefon przekonuje, że duże sieci kablowe są w stanie skutecznie konkurować nawet z największymi operatorami telekomunikacyjnymi, w tym z TP, pisze Gazeta Wyborcza.

- Rynek się szybko zmienia. Firmy sektora kablowego wchodzą w usługi głosowe, operatorzy telekomunikacyjni zaczynają oferować telewizję, w tym wideo na żądanie. Z tą jednak różnicą, że wchodzenie na rynek głosowy dla operatora kablowego jest tańsze i łatwiejsze niż wejście operatora telekomunikacyjnego na rynek wideo - przekonuje w rozmowie z Gazetą. Jego zdaniem bowiem przed operatorami telekomunikacyjnymi, którzy będą chcieli konkurować z kablówkami, stoją większe bariery - zarówno technologiczne, jak i finansowe.

- Zintegrowane i dobrze zarządzane sieci kablowe wyposażone w nowoczesne technologie są w stanie w łatwy i tani sposób przejąć w ciągu czterech-pięciu lat dużą część rynku usług głosowych - mówi "GW" Rogowski. Przekonuje, że w drugą stronę proces postępować będzie znacznie wolniej. Gdyby np. TP chciała przejąć połowę rynku telewizji kablowych, wymagałoby to od niej nakładów nieporównywalnie większych.

Spółka chce zdobyć w ciągu najbliższych trzech lat 30-35 proc. rynku, co oznacza niemal potrojenie jej obecnego udziału. Chce tego dokonać m.in. poprzez przejmowanie mniejszych graczy. Zachętą ma być też telefonia komórkowa. - Sprzedaż telefonii mobilnej rozpoczęlibyśmy na rynkach, gdzie funkcjonujemy i jesteśmy rozpoznawalni, a potem w całym kraju. Prowadzimy rozmowy na temat odpowiedniego modelu usługi wirtualnej telefonii komórkowej, jednak na razie jest za wcześnie na szczegóły - zaznacza prezes Multimediów.

Wyniki finansowe Grupy Multimedia Polska za I półrocze 2007 r.
* Przychody Multimedia Polska w I półroczu 2007 r. wyniosły 202,4 mln zł. Skorygowany zysk EBITDA przekroczył 101,1 mln zł
* Spółka dynamicznie zwiększa liczbę klientów korzystających z usług pakietowych. W I półroczu 2007 r., 39 tys. abonentów korzystało ze sztandarowej usługi Triple Play, łączącej w jednym pakiecie telewizję, internet i telefon.

Więcej na ten temat w dzienniku Gazeta Wyborcza/Gospodarka Multimedia chcą mieć jedną trzecią rynku / Telix

Komentarze

Brak komentarzy. Dodaj poniżej swój komentarz do artykułu.

Pole jest obowiązkowe
Pole jest obowiązkowe
Dziękujemy za komentarz. Wkrótce twój komentarz zostanie zweryfikowany i opublikowany na stronie.
Napotkaliśmy problem na serwerze podczas dodawania komentarza.
Dodając komentarz zobowiązujesz się do przetrzegania regulaminu oraz zasad zdefiniowanych w polityce prywatności i polityce cookies.