Rok 2007 był przełomowy w sposobie pojmowania szerokopasmowego dostępu do Internetu oraz zmieniającej się roli telewizji z nadawcy w kierunku medium, w którym konsument sam decyduje, co chce oglądać ”“ powiedział podczas tegorocznego Mobile World Congress w Barcelonie Carl-Henric Svanberg, CEO firmy Ericsson.
Rok 2007 był okresem mocnego rozwoju sieci 3G oraz HSPA. Obecnie komercyjnie działa 174 sieci HSPA w 76 krajach, w większości obsługując szybkości rzędu 3.6Mbps i wyższe. HSPA jest naturalnym kierunkiem ewolucji dla sieci GSM/WCDMA - technologii wykorzystywanej w ponad 86 procentach sieci bezprzewodowych na świecie. Obecna liczba abonamentów WCDMA wynosi 180 milionów, włączając w to HSPA i wciąż rośnie w tempie 6.5 miliona miesięcznie - powiedział Carl-Henric Svanberg. Podkreślił, że rozwój sieci 3G i HSPA wciąż jest bardzo mocny w regionach, w których sieci działają na zasadach komercyjnych.
- Już wkrótce, gdy będziemy mieli możliwość nieograniczonego komunikowania się, zobaczymy prawdziwą siłę mobilnej łączności szerokopasmowej, która wpłynie na zwiększenie produktywności oraz jakości życia społeczeństw, dużych firm oraz poszczególnych ludzi - powiedział prezydent firmy Ericsson.
Carl-Henric Svanberg zwrócił uwagę na zmieniającą się rolę telewizji z nadawcy w kierunku medium, w którym konsument sam decyduje, co chce oglądać.
- Wkraczamy teraz w czas telewizji indywidualnej i celujemy w dominującą pozycję w tej dziedzinie. Dzisiaj dokonuje się zmiana sposobu oglądania telewizji z klasycznego poprzez bardziej interaktywny dochodząc do koncepcji telewizji spersonalizowanej. Telewizja stwarza ogromne możliwości operatorom, aby dostarczyć klientom prawdziwie multimedialne usługi. Kluczową różnicą pomiędzy dzisiejszą telewizją a tym medium w przyszłości jest IMS - element, który w istotny sposób wpływa na poprawę wrażenia klientów - twierdzi Svanberg.
Źródło: www.media2.pl
Multimedia zmienią telewizję
Komentarze
Brak komentarzy. Dodaj poniżej swój komentarz do artykułu.