Nokia jest cool i jazzy

Podczas gali podsumowującej pierwszą polską edycję rankingu najmodniejszych marek CoolBrands firma Nokia otrzymała statuetkę za tytuł CoolBrands Polska. Nokia została wskazana jako jedna z najmodniejszych i najsilniejszych marek na polskim rynku najpierw przez internautów, a później przez grono niezależnych ekspertów.

Wręczenie statuetek i prezentacja pierwszego albumu CoolBrands, w którym znalazły się historie sukcesu nagrodzonych marek miało miejsce 27 czerwca 2007 r. przy ul. Burakowskiej 5/7.

CoolBrands to dwuetapowy ranking, którego celem było wskazanie marek, które są obiektem pożądania wśród osób wyznaczających trendy i wywierających wpływ na opinię publiczną. W pierwszym etapie swoje głosy na marki, które ich zdaniem są najbardziej stylowe, innowacyjne, oryginalne, autentyczne i wyjątkowe, oddawali internauci.

Za pośrednictwem strony www.coolbrands.onet.pl odpowiadali na pytanie: „Jaka marka jest dla Ciebie najbardziej cool?”. Zebrano opinie w sumie 7,5 tys. osób, z czego 59,1% głosujących stanowili ludzie młodzi, w wieku od 16 do 24 lat. Firma Nokia znalazła się na szóstym miejscu wśród najczęściej wskazywanych marek w Polsce i na trzecim miejscu w podsumowaniu badań z całej Europy.

Listę wskazanych przez internautów marek uzupełnioną o kandydatów zgłoszonych przez agencję marketingową Streetcom przedstawiono panelowi ekspertów, w którego skład weszły autorytety ze świata mody, reklamy i mediów, w tym m.in. dziennikarka TVN Style Beata Sadowska, DJ Novika, raper Tede czy dziennikarz Kuba Wojewódzki. Grono ekspertów z grupy wskazanych przez internautów marek wybrało te, które otrzymały tytuł CoolBrands.

Pierwsza polska edycja CoolBrands jest częścią odbywających się w całej Europie badań nad gustami i preferencjami europejskich konsumentów. Ich zadaniem jest wskazanie marek, które są postrzegane przez Europejczyków jako modne, „cool”, „trendy”, czy „jazzy”. Wcześniej projekt ten był realizowany w Wielkiej Brytanii, Holandii, Francji, w Niemczech i we Włoszech.

CoolBrands to uzupełnienie projektu Superbrands, którego nagrody nazywane są Oskarami Marketingu. Superbrands jest działającą od dwunastu lat angielską organizacją zajmującą się badaniem siły marek i wyłanianiem najsilniejszych firm na krajowych rynkach.

Źródło: Agencja 21, Telix

Komentarze

Brak komentarzy. Dodaj poniżej swój komentarz do artykułu.

Pole jest obowiązkowe
Pole jest obowiązkowe
Dziękujemy za komentarz. Wkrótce twój komentarz zostanie zweryfikowany i opublikowany na stronie.
Napotkaliśmy problem na serwerze podczas dodawania komentarza.
Dodając komentarz zobowiązujesz się do przetrzegania regulaminu oraz zasad zdefiniowanych w polityce prywatności i polityce cookies.