Orange i Plus wchodzą w decydujący etap starcia o prymat na rynku usług komórkowych. Orange utrzymał w pierwszym półroczu pozycję lidera na rynku usług komórkowych. Wątpliwości budzi sposób, w jaki to zrobił, pisze Puls Biznesu.
W drugim kwartale operator postanowił garściami rozdawać darmowe startery nowej oferty bez abonamentu ”” Orange Go, czytamy w dzienniku.
Dystrybuował je m.in. wśród swoich klientów, oferując darmową wysyłkę kart SIM pod wskazany adres. Za regularne zasilenie kart Orange obiecywał nawet 120 zł bonusu do wykorzystania, 100 darmowych SMS-ów miesięcznie i darmowy dostęp do internetowej usługi Multi Box Gold. Operator wymagał tylko jednego ”” szybkiej aktywacji karty, maksymalnie do 30 dni od daty zamówienia. W ten sposób na rynek trafiło dziesiątki tysięcy darmowych kart SIM. Cel akcji został zrealizowany ”” Orange pozostał w pierwszym półroczu na pozycji lidera. Operator chowa teraz głowę w piasek. W sprawie rozdawania darmowych kart nie ma nic do powiedzenia.
”” Zgodnie z polityką komunikacji giełdowej nie rozbijamy nigdy wyników Orange na poszczególne promocje czy oferty ”” mówi dla PB Jacek Kalinowski, rzecznik Grupy TP.
Puls przypomina, że w drugim kwartale darmowe startery rozdawały też Era i Play, które deklarują, że nie były to znaczne ilości i to w celach w akcji marketingowej przeprowadzonej. Plus przekonuje, że konkurował fair. W pierwszych trzech miesiącach roku kontrolowany przez spółki skarbu państwa operator pozyskał aż 650 tys. nowych klientów, Orange ”” tylko 260 tys. W drugim kwartale obaj operatorzy walczyli jak równy z równym, obaj pozyskali nieco ponad 250 tys. nowych klientów.
Jak czytamy w dzienniku takze większość analityków telekomunikacyjnych była przekonana, że w lipcu nowym liderem rynku zostanie Polkomtel, operator sieci Plus i Sami Swoi.
Więcej na ten temat w artykule Marcina Kuśmierza Telekomunikacja Walka o prymat w komórkach 22.08.2007 s. 6 / Telix
Orange rozdaje, więc wygrywa
Komentarze
Brak komentarzy. Dodaj poniżej swój komentarz do artykułu.