Play ma 172.000 klientów

Spółka stowarzyszona Netii P4, operator sieci komórkowej Play pozyskała ok. 172.000 klientów usług komórkowych do dnia 30 czerwca 2007 r. i dynamicznie powiększała bazę klientów w III kw. 2007 r., świadcząc usługi dla około 300.000 użytkowników według stanu na dzień 9 sierpnia 2007 r.

P4 podtrzymuje swój cel zdobycia do końca 2007 r. łącznie ponad 750.000 klientów. W II kw. 2007 r. P4 sfinalizowała transakcję nabycia sieci dystrybucyjnej sprzedaży usług komórkowych Germanos, rozszerzając swoją sieć dystrybucji o około 225 salonów sprzedaży i podnosząc łączną liczbę punktów sprzedaÅœy usług abonamentowych do ponad 300 według stanu na dzień 30 czerwca 2007 r.

Uruchomienie sieci PLAY umożliwia Netii osiągnięcie jednego z podstawowych celów strategicznych poprzez włączenie usług i produktów komórkowych do oferty dla klientów Netii. Obejmuje ono odsprzedaż usług komórkowych klientom biznesowym Netii oraz wprowadzenie wraz z PLAY wspólnej oferty usług konwergentnych (stacjonarnych i komórkowych). Wdrożenie obu projektów jest planowane na 2008 r., tj. po pełnym uruchomieniu własnej sieci UMTS przez P4, czytamy w sprawozdaniu finansowym Netii. Ponadto Netia spodziewa się uzyskać synergie kosztowe na poziomie grupy z tytułu korzyści skali w zakresie funkcji wsparcia, sieci dystrybucji i konsolidacji zakupów. W szczególności, Netia uzyskała długoterminowy dostęp do sieci dystrybucyjnej Germanos w celu dystrybucji własnych usług stacjonarnych dla klientów indywidualnych, takich jak oferta szerokopasmowego dostępu do Internetu. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, Netia dostarczy dla PLAY rozwiązania sieci transmisyjnej na podstawie pięcioletniej umowy z dnia 3 lipca 2006 r. Nakłady inwestycyjne, które Netia poniesie w tym celu w 2007 r. mogą wynieść 65,0 mln zł (17,3 mln euro). Netia szacuje, że roczne przychody z tytułu świadczenia powyższych usług dla sieci PLAY mogą wynieść od 15,0 mln zł (4,0 mln euro) w 2007 r. do 50,0 mln zł (13,3 mln euro), w zależności od tempa budowy sieci przez P4.

Udział Netii w stratach generowanych przez P4 w początkowej fazie działalności wyniósł 68,6 mln zł (18,2 mln euro) w I półroczu 2007 r., w porównaniu do 30,7 mln zł (8,2 mln euro) w całym 2006 roku. Wzrost strat odzwierciedla koszty reklamy podczas uruchamiania usług i koszty pozyskania klientów w pierwszychkwartałach działalności komercyjnej.

Źródło: Netia / Telix

Komentarze

Brak komentarzy. Dodaj poniżej swój komentarz do artykułu.

Pole jest obowiązkowe
Pole jest obowiązkowe
Dziękujemy za komentarz. Wkrótce twój komentarz zostanie zweryfikowany i opublikowany na stronie.
Napotkaliśmy problem na serwerze podczas dodawania komentarza.
Dodając komentarz zobowiązujesz się do przetrzegania regulaminu oraz zasad zdefiniowanych w polityce prywatności i polityce cookies.