Co kilka miesięcy polski rynek telefonii przenośnej wzbogaca się o nowego wirtualnego operatora komórkowego (MVNO). Mimo atrakcyjnych stawek za połączenia, Polacy wolą sprawdzone usługi dotychczasowych operatorów.
Jak podaje The Wall Street Journal Polska, powołując się na dane Urzędu Komunikacji Elektronicznej, wirtualni operatorzy telefonii komórkowej (m.in. WPmobi, mBnak mobile czy myAvon, do października 2007 roku posiadali łącznie 53 tys. użytkowników. To bardzo mała liczba w porównaniu z sieciami Plus , Orange czy Era , które posiadają po kilkanaście milionów klientów.
Analitycy rynku są zdania, że przyczynami niepowodzenia wirtualnych operatorów są: mało znane marki, brak dobrej reklamy oraz zbyt późne wejście na rynek, gdy czołowi operatorzy posiadali praktycznie 100 proc. penetrację rynku. Dodatkowo polski klient jest wyjątkowy, bo nie lubi zbyt często zmieniać telekomunikacyjnych operatorów.
Specjaliści, z którymi rozmawiał dziennik The Wall Street Journal Polska twierdzą, że wirtualni operatorzy mają szanse na uratowanie się na rynku. Muszą jedynie podjąć odpowiednia działania - albo radykalnie zbić cenę lub pozyskać bardzo niszowe grupy odbiorców
Źródło: Dziennik/The Wall Street Journal Polska, www.media2.pl
Polacy wolą dużych od wirtualnych operatorów
Komentarze
Brak komentarzy. Dodaj poniżej swój komentarz do artykułu.