W Opolu już płacimy komórką za parkowanie

Platforma płatności mobilnych moBILET - pierwszy w Polsce, niezależny od parkomatów system płatności za rzeczywisty czas parkowania za pomocą telefonu komórkowego od czerwca działa w Opolu. Trwają rozmowy w sprawie zastosowania systemu dla realizacji płatności w komunikacji zbiorowej i innych dziedzinach.

W połowie czerwca tego roku w Opolu - jako pierwszym mieście w Polsce - ruszył pionierski system, który umożliwia kierowcom płacenie za rzeczywisty czas parkowania za pomocą telefonu komórkowego.

W połowie czerwca tego roku w Opolu - jako pierwszym mieście w Polsce - ruszył system, który umożliwia kierowcom płacenie za rzeczywisty czas parkowania za pomocą telefonu komórkowego. Platformę płatności mobilnych wprowadziła we współpracy z Miejskim Zarządem Dróg w Opolu poznańska spółka Projekt & Parking Serwis Polska, która administruje tamtejszą strefą płatnego parkowania.

System moBILET w znacznym stopniu ułatwia kierowcom wnoszenie opłat parkingowych. Wystarczy za pomocą specjalnej aplikacji na telefonie komórkowym wybrać ustawienia odnośnie pojazdu, strefy i czasu parkowania, a następnie - za pomocą połączenia GPRS w telefonie komórkowym - powiadomić system o rozpoczętym postoju. Istotne jest, że czas parkowania rozlicza się z dokładnością co do 1 minuty, kierowca płaci więc za rzeczywiście wykorzystany czas. W każdej chwili można również przedłużyć ważność biletu, bez potrzeby odwiedzania parkomatu. Jest to niewątpliwie udogodnienie, na które nie można sobie pozwolić, korzystając ze zwykłego parkomatu. Nie trzeba więc w pośpiechu wybiegać z ważnego spotkania, martwiąc się o ważność biletu parkingowego - wystarczy telefon komórkowy, za pomocą którego przedłużymy ważność takiego biletu.

By skorzystać z platformy płatności mobilnych moBILET, należy najpierw bezpłatnie zarejestrować się w systemie na stronie www.mobilet.pl, podając m.in. numer telefonu komórkowego oraz numery rejestracyjne pojazdów, którymi będziemy parkować w strefie. Po zarejestrowaniu się w systemie, użytkownik otrzyma indywidualny numer konta moBILET, na który będzie mógł wpłacać pieniądze wykorzystywane na parkowanie. Osoba zarejestrowana otrzyma również wiadomość WAP lub SMS z linkiem, pod którym można pobrać aplikację moBILET na telefon komórkowy.

Płacenie za rzeczywisty czas parkowania to nie jedyna funkcja systemu moBILET. Prowadzone są intensywne rozmowy z miastami, które chciałyby wprowadzić taki system dla miejskiej komunikacji publicznej. Przedsiębiorstwa komunikacyjne poszukują bowiem nowych sposobów dystrybucji biletów, zdając sobie sprawę z często małej ich dostępności w punktach sprzedaży. System ma też znaleźć zastosowanie przy mobilnym zakupie biletów komercyjnych - np. do kina lub na imprezy masowe.

Pod numerem telefonu 0 801 805 900 można uzyskać wszelkie informacje dotyczące rejestracji oraz funkcjonowania systemu moBILET.

Źródło: Projekt & Parking Serwis Polska./ Telix

Komentarze

Brak komentarzy. Dodaj poniżej swój komentarz do artykułu.

Pole jest obowiązkowe
Pole jest obowiązkowe
Dziękujemy za komentarz. Wkrótce twój komentarz zostanie zweryfikowany i opublikowany na stronie.
Napotkaliśmy problem na serwerze podczas dodawania komentarza.
Dodając komentarz zobowiązujesz się do przetrzegania regulaminu oraz zasad zdefiniowanych w polityce prywatności i polityce cookies.