Wyższość SMSów nad minutami

Główny Urząd Statystyczny podsumował rok 2006 w polskiej telekomunikacji. Dane pokazują, że z telefonów komórkowych korzystamy coraz częściej oraz coraz bardziej intensywniej. Jednak nadal więcej wysyłamy SMS-ów, niż wydzwaniamy minut.
Telefonia komórkowa
W 2006 roku użytkownicy telefonów rozmawiali łącznie przez 25,714 mld minut (połączenia krajowe). Z tego ponad 15 mld minut rozmów została wykonana wewnątrz sieci. W porównaniu z rokiem poprzednim użytkownicy komórek rozmawiali więcej niż rok wcześniej o prawie 10 mld minut. Średnio na jednego abonenta przypada rocznie 700 wykonanych minut rozmów (rok wcześniej 544 minut).

Wysłano 26,297 mld wiadomości SMS (wynik lepszy o prawie 12 mld SMS-ów niż rok wcześniej), co oznacza, że średnio na jednego użytkownika telefonu przypada 716 wiadomości SMS (rok wcześniej - 482).

Jeśli mowa o multimedialnych wiadomościach MMS, w 2006 roku wysłano ich 159 milionów, co średnio na jednego użytkownika przypada 4 sztuki.

Telefonia stacjonarna
Użytkownicy telefonów stacjonarnych w 2006 roku wydzwonili łącznie ponad 9,376 mld połączeń wychodzących, w tym: 5,357 mld to połączenia miejscowe i strefowe; 1,432 mld połączenia międzystrefowe; 2,586 mld innych połączeń - w tym ponad 1,287 mld połączeń na sieci komórkowe oraz ponad 214 mln połączeń do internetu dial-up).

Internet
Pod koniec 2006 roku dostęp do Internetu miało ponad 3,146 mln (rok wcześniej ”“ ponad 2,686 mln) w tym: ponad 2,813 mln korzysta z łączy stałych (rok wcześniej - ponad 2,017 mln), a 333 tys. to użytkownicy Internetu wdzwanialnego tzw. dial-up (rok wcześniej - ponad 669 tys.).

Źródło: GUS

Komentarze

Brak komentarzy. Dodaj poniżej swój komentarz do artykułu.

Pole jest obowiązkowe
Pole jest obowiązkowe
Dziękujemy za komentarz. Wkrótce twój komentarz zostanie zweryfikowany i opublikowany na stronie.
Napotkaliśmy problem na serwerze podczas dodawania komentarza.
Dodając komentarz zobowiązujesz się do przetrzegania regulaminu oraz zasad zdefiniowanych w polityce prywatności i polityce cookies.