Orange wprowadza biometrię głosową na infolinii

Orange wprowadza biometrię głosową na infolinii (Unsplash)

Już 40 tysięcy klientów skorzystało z nowego sposobu uwierzytelniania w Orange. Teraz zamiast odpowiadania na pytania weryfikacyjne lub podawania kodu klienta, wystarczy chwilę porozmawiać z doradcą lub Maxem (sztuczną inteligencją), a system na podstawie głosu klienta przeprowadzi biometryczną weryfikację.

Weryfikacja głosem - co to jest?

Głos, podobnie jak odcisk palca, jest unikatową cechą każdego człowieka. Posiada indywidualne parametry jak np. barwa, ton, akcent, tembr, szybkość mówienia. Głos jest niepowtarzalny - nie da się go podrobić.

Weryfikacja głosem jest metodą szybką, bezpieczną i bardzo wygodną. Teraz jest dodatkową opcją metod weryfikacji, jakie Orange umożliwia swoim klientom.

Jak skorzystać z możliwości uwierzytelniania głosem w Orange?

Wymaga to jednorazowej zgody klienta, którą można złożyć poprzez infolinię, w aplikacji Mój Orange lub w salonie. Po wyrażeniu zgody, na podstawie rozmów przeprowadzonych z infolinią Orange, zostanie utworzony voice print, czyli unikalny wzorzec głosu klienta. Podczas kolejnych kontaktów z infolinią, głos dzwoniącego będzie porównywany przez system z jego voice print i na tej podstawie przeprowadzone zostanie uwierzytelnienie. 

Orange jako pierwszy operator w Europie wprowadził biometrią głosową
Orange jako pierwszy operator w Europie wprowadził biometrią głosową

Klienci w każdej chwili mogą zrezygnować z biometrii głosowej, a ich voice print zostanie usunięty z bazy.

Komentarze

Brak komentarzy. Dodaj poniżej swój komentarz do artykułu.

Pole jest obowiązkowe
Pole jest obowiązkowe
Dziękujemy za komentarz. Wkrótce twój komentarz zostanie zweryfikowany i opublikowany na stronie.
Napotkaliśmy problem na serwerze podczas dodawania komentarza.
Dodając komentarz zobowiązujesz się do przetrzegania regulaminu oraz zasad zdefiniowanych w polityce prywatności i polityce cookies.