TP: Internet w górę, telefonia w dół

Grupa Telekomunikacja Polska ogłosiła wyniki za pierwszych dziewięć miesięcy 2007 roku. Spółka notuje spadki - przychodów oraz telefonicznych linii - na rynku telefonii stacjonarnej. Z kolei wzrost zanotowano na rynku szerokopasmowego Internetu, przy jednoczesnej rosnącej liczbie abonentów migrujących do internetowych usług innych operatorów (BSA).
Ogółem, przychody Grupy w pierwszych dziewięciu miesiącach zmniejszyły się o 2,5 proc. do 13,594 mln zł, przy czym w trzecim kwartale (spadek o 1,8 proc.) zarysowała się niewielka poprawa w porównaniu z pierwszym półroczem (spadek o 2,8 proc.).

TP szacuje, że gdyby nie wpływ decyzji regulatora, Grupa TP odnotowałaby wzrost przychodów. -Zgodnie z przewidywaniami, na wyniki w pierwszych dziewięciu miesiącach 2007 roku po raz kolejny miały wpływ zmiany regulacyjne. Jednak w trzecim kwartale Grupa TP ponownie wykazała dużą odporność na skutki tych zmian, czego dowodem jest utrzymanie rentowności mimo coraz trudniejszych warunków rynkowych - komentuje Maciej Witucki, prezes Telekomunikacji Polskiej.

Telefonia stacjonarna
Przychody z telefonii stacjonarnej spadły o 8,2 proc. do 8,199 mln zł. Liczba linii telefonicznych (POTS+ISN+WLR) zmniejszyła się z 10,275 mln rok temu do 9,658 mln, w tym 460 tys. to usługi głosowe świadczone w ramach WLR.

W segmencie usług głosowych telefonii stacjonarnej, wysiłki Telekomunikacji Polskiej mają koncentrować się na obronie istniejącej bazy klientów i ograniczeniu spadku średnich przychodów na łącze (ARPL) poprzez promowanie nowych planów taryfowych.

Szerokopasmowy Internet
Z kolei liczba łączy sztywnego dostępu do Internetu (ADSL+SDI+BSA) wzrosła z 1,554 mln rok temu do 2,043 mln, w tym 91 tys. to łącza w ramach BSA. TP zauważa, że posród siedemnastu operatorów, którzy podpisali umowy o hurtowej odsprzedaży dostępów szerokopasmowych (BSA), sześciu wprowadziło już w tym roku swoje oferty. Spowodowało to presje cenowa i przyczyniło sie do migracji około 91 tys. klientów (z czego 38 tys. w trzecim kwartale).

Utrzymanie udziału w rynku usług szerokopasmowych pod względem aktywacji brutto na poziomie 45 proc. (w trzecim kwartale), co przełożyło się na wzrost liczby klientów o 26 proc. (rok do roku).

Źródło: media2

Komentarze

Brak komentarzy. Dodaj poniżej swój komentarz do artykułu.

Pole jest obowiązkowe
Pole jest obowiązkowe
Dziękujemy za komentarz. Wkrótce twój komentarz zostanie zweryfikowany i opublikowany na stronie.
Napotkaliśmy problem na serwerze podczas dodawania komentarza.
Dodając komentarz zobowiązujesz się do przetrzegania regulaminu oraz zasad zdefiniowanych w polityce prywatności i polityce cookies.